خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/18 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

حضور نظامیان آمریکایی در عراق اشغالگری محسوب می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حضور نظامیان آمریکایی در عراق به نوعی اشغالگری محسوب می‌شود و باید به مصوبه پارلمان و همچنین خواسته مردم این کشور تمکین و سریعا خارج شوند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به خواسته مردم و پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اشاره کرد و گفت: حضور نظامیان آمریکا در کشور عراق هیچ توجیهی از لحاظ قواعد بین‌المللی ندارد.



حضور نظامیان آمریکایی در عراق خلاف مقررات بین‌المللی است



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: وقتی که پارلمان عراق مصوبه‌ای را برای خروج نظامیان آمریکایی به تصویب رسانده است، دیگر لزومی ندارد در عراق بایستند و دست به چپاول بزنند و می‌بایست سریعا خاک این کشور را ترک می‌کردند، اما خوی استکباری آنها مانع از انجام چنین کاری می‌شود.



عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حضور نظامیان آمریکایی در عراق به نوعی اشغالگری محسوب می‌شود و باید گفته شود که هیچ کدام از کنوانسیون‌های بین‌المللی اجازه انجام چنین اقدامی را به هیچ کشوری نمی‌دهد.



آمریکایی‌ها باید بدانند که خروج نظامیانشان از عراق حق اساسی مردم این کشور بشمار می‌رود



وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که خروج نظامیانشان از عراق حق اساسی مردم این کشور بشمار می‌رود؛ ضمن اینکه اگر این اقدام را انجام ندهند؛ قطعا از مردم عراق سیلی خواهند خورد، چرا که تجربه این را نشان داده است و مردمان عراق درس فراموش نشدنی به انگلیسی‌ها داده‌اند و با اشغالگری مبارزه کرده‌اند.



این نماینده مردم در مجلس گفت: سردمداران ایالات متحده به فکر تامین امنیت عراق نیستند، بلکه به دنبال چپاول نفت و گاز این کشور هستند؛ لذا مردم عراق با چنین موضوعی مخالف بوده‌اند و خواستار خروج سریع نظامیان آمریکا از کشورشان هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 315751
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار